AFLA CEL MAI SIMPLU LUCRU PE CARE SA-L FACI PENTRU TINE

Lifestyle-1Banuiesc ca ai auzit pana acum, vorbindu-se despre stil de viata.  Lucrez de 29 de ani, intr-un domeniu, in care cel mai important este tocmai acest asa-numit „stil de viata”. In proportie de 43%, SANATATEA, domeniul in care ma implic, depinde de stilul de viata, iar acesta, este cel care ne influenteaza in aceeasi masura pe mine, dar si pe tine. Daca te intrebi CUM s-ar defini stilul de viata, iti spun pe scurt, una din definitii:

“O serie de comportamente, deprinderi, obiceiuri, determinate de valori si atitudini, care depind si se formeaza in functie de conditiile sociale existente”.                                      Stilul de viata se manifesta in mai multe aspecte ale vietii tale: munca, odihna si relaxare, alimentatie, modul in care rezolvi problemele din viata ta, in care comunici, relationezi, consumi, etc.                                                                                                                        Ti-am pomenit de toate acestea, pentru ca sa intelegi de ce a cunoaste si mai ales a aplica cu consecventa obiceiuri sanatoase in fiecare dintre aceste „parti” ale vietii tale, te poate ajuta sa te mentii sanatos.   Ca sa eviti sa neglijezi sau sa uiti de obiceiuri importante pentru sanatatea ta, am introdus pe blog o rubrica noua: „Obiceiuri sanatoase”. Aici vei afla sau iti vei reaminti de ce obiceiuri ar fi bine sa sa tii cont. In felul acesta, constientizezi mai des si aplici, actiuni simple, care te pot ajuta sa obtii efecte bune si importante pentru sanatatea ta.

Asa cum spunea Stephen Covey,  „Devenim ceea ce facem in mod repetat”.

Asadar:

„Seamana un gand si vei culege o actiune,

Seamana o actiune si vei culege un obicei,

Seamana un obicei si vei culege un caracter,

Seamana un caracter si vei culege un destin.”                   Zicea Samuel Smiles

breathePentru astazi iti propun sa incepem cu RESPIRATIA. Sa respiri corect este lucrul cel mai simplu pe care poti sa-l faci pentru tine.

Stii ca poti sa traiesti fara mancare, cateva saptamani, fara apa, cateva zile dar fara oxigen poti sa mori in cateva minute. Daca vrei sa ai un organism sanatos si plin de energie, fa-ti obiceiul sa respiri adanc, macar de 15-20 de ori pe zi! Cu cat ajunge mai mult oxigen la plamani, cu atat vei fi mai energizat si fiecare celula a corpului, iti va multumi, pentru ca „respira” mai bine! Sigur ca te poti ajuta si cu CEI DOI  OXY.

Daca stai mult la birou, la calculator, atat prin pozitia incorecta, cu spatele „cocosat”, cat mai ales prin starea tensionata, incordata pe care o ai, pentru ca vrei sa rezolvi rapid niste sarcini, cu siguranta respiri superficial si incorect.

diaphragmatic_breathingAminteste-ti cum ar fi sa respiri corect. De aceea uita-te la felul in care respira un copilas. Vei vedea ca la fiecare respiratie, burtica sa, „o ia in sus si in jos”. Copii au ceea ce se numeste respiratie abdominala, sau diafragmatica. Asa ar fi bine sa respiram cu totii, pentru ca deplasandu-se suficient, diafragma ajuta ca oxigenul sa fie „tras” in plamani. In plus, organele tale interne beneficiaza de un masaj revigorant! Pe masura ce cresti, treci inconstient de la respiratia diafragmatica profunda, la respiratia toracica, superficiala.

Breathing 3Pentru a respira din nou ca un bebelus, adica abdominal, tot ce este nevoie sa faci, este sa pui o mana pe talie si una pe piept. Cand inspiri adanc, extinde abdomenul („umfla” burta), astfel incat mana sa se deplaseze spre exterior.  Cand  expiri mana se deplaseaza invers, spre interior. Si ai grija ca mana de pe piept sa se deplaseze cat mai putin. Daca practici de mai multe ori, acest lucru va deveni din ce in ce mai usor.

De fiecare data cand mergi pe jos, alergi, faci diverse activitati fizice, sau pur si simplu, stai la un film, fa-ti obiceiul de a pune o mana pe abdomen si practica cateva respiratii profunde.

Inspira 4 – 7 secunde, tine respiratia 1-3 secunde, expira 4 – 7 secunde, tine respiratia 1-3 secunde si tot asa.

Ar fi bine ca la inceput, sa faci aceste exercitii, doar pentru cateva minute. Daca „te ia” ameteala, opreste-te imediat, expira puternic si iti vei reveni rapid.

Iata care sunt beneficiile unei respiratii corecte.

  •   Iti creste puterea de concentrare, pentru ca se oxigeneaza bine creierul
  •  Scapi de „blocaje” mentale, cand uiti ce mai aveai de spus
  • Vocea iti va fi mai puternica fara sa mai tremure la fel
  • Te calmezi si depasesti emotiile mai usor
  •  Poti sa scapi de atacurile de panica
  •  Iti creste rezistenta la efort
  •  Daca e cazul, scapi si de constipatiei
  •  Te energizezi

Breathing-2Iti propun mai intai sa faci doar cateva respiratii, dimineata la trezire, cand inca stai culcat in pat. Cel mai bine insa, ar fi in fata geamului deschis. Apoi sa te obisnuiesti sa faci aceste respiratii in timpul activitatilor tale zilnice.

In final vei ajunge sa practici aproape reflex, in multe situatii acest gen de respiratie. Si aceasta”tehnica” odata insusita,va deveni un obicei sanatos, pe care il poti aplica cu usurinta, incat de acum incolo, sa ai mai multa energie si o atitudine de invingator.

Daca ai actvitate sportiva sau intelectuala, care cere performanta crescuta, sau daca ai probleme de sanatate mai serioase, ar fi bine sa te sustii cu cei doi OXY: Oxymax sau Oxycristal. Foarte bine ar fi ca alaturi sa mai asociezi Organic Noni, Resveratriol Plus, Rhodiolin, pentru ca sa-ti asiguri si in alt fel decat prin respiratie, energizarea celulelor tale.

Meriti acest lucru!

Cu drag, Didi Galiceanu