MARKETINGUL RENEGAT

Renegade

Motto: Nu există ceva mai urât decât a afirma înainte de a cunoaste.”  Cicero                         De mai mult timp ma preocupa un subiect despre care vreau sa afli astazi mai multe. M-am intrebat de ani de zile, pentru ce Network Marketingul, sau Marketingul pe mai multe nivele (MLM) este atat de des (re)negat  adica intampinat cu idei preconcepute de felul:

 

 

E o schema piramidala.

Este ceva ilegal.

Doar cei din varf (primii), au de castigat.

Este o „imbatare  cu apa rece”.

Discursurile sunt prefabricate.

Ajungi sa fii vanzator ambulant,

Este timp pierdut.

Pierzi contactul cu realitatea.

Ti se spala  creierul si inca multe altele.

Ca sa eviti sa tragi concluzii pripite, despre MLM, iti propun mai intai sa vedem impreuna ce inseamna de fapt MARKETING. Asta te va ajuta sa ai o viziune de ansamblu si sa intelegi mai bine despre ce e vorba.Marketing Philip Kotlerdefinea marketingul ca “un proces social și managerial prin care indivizi sau grupuri de indivizi obțin ceea ce doresc si le este necesar prin:

–      crearea,

–      oferirea și

–      schimbul de produse și servicii care au o anumită valoare” .

Mai simplu, Marketingul reprezintă “știința și arta de a convinge clienții să cumpere”. Deci, daca nu se facilitează vânzarea unui produs atunci nu este vorba de marketing.

In MLM-ul clasic,  marketingul sau vanzarea, se petrece intr-o structura arborescenta (retea), pe mai multe nivele. Acest lucru inseamna ca poti sa incepi sa dezvolti si tu propria retea (structura arborescenta), exact din locul (nivelul) in care ai intrat intr-o retea.  La fel si cei pe care ii aduci tu in retea, pot face acest lucru, de la nivelul lor. Reteaua este creata de persoane care vand si/sau cumpara, care doar cumpara, sau din cei care la randul lor isi creaza o retea de consumatori si vanzatori ai anumitor produse specifice MLM-ului respectiv.Network-marketing-duplication Retine din ce ai vazut mai sus, ca daca nu finalizezi cu o vanzare, nu faci marketing.

Totul se vinde si se negociaza astazi intr-o societate consumista.  Char daca crezi ca tu nu vinzi un produs, de fapt iti vinzi forta de munca, sau serviciile, cand iti trimiti CV-ul site-urilor de recrutare!

Prin urmare, marketingul (vanzarea) este peste tot si ne insoteste in viata de zi cu zi…

Si cu toate acestea, sa vinzi, ramane ceva foarte controversat, de cele mai multe ori rusinos, mai ales cand e vorba de MLM.

Daca de exemplu, le spui prietenilor ca in sfarsit ti-ai gasit job si te-ai angajat in vanzari, intr-o multinationala, la un hipermarket, etc., prietenii sunt de acord cu asta, chiar te felicita. Daca in schimb, le transmiti ca te-ai hotarat sa lucrezi in vanzari, intr-o companie MLM, nu mai este OK si toti cei apropiati vor sa te salveze, sa nu cumva sa faci asa ceva! Mi se mai pare ciudat, ca abordarea tip vanzare si publicitatea este absolut OK, pentru sistemul de vanzare clasic, pentru orice servicii, pentru asigurari, etc., dar in cazul MLM, nu mai este OK.

„Vai de mine!”

Se crede ca in MLM, doar cel care iti propune un produs sau afacerea, are ceva de castigat si are tot interesul  sa „te duca cu vorba” incat sa-ti „bage” un produs pe gat” !

Am mai gasit pareri ca e foarte  „suspect” entuziasmul de la prezentarile MLM. Entuziasmul este normal doar in salile in care se tin seminarii de motivatie, de dezvoltare personala! Acolo este cu totul altceva. Acolo, nimeni nu vinde nimic!”

Cei din MLM mai sunt „acuzati” ca folosesc  tehnici de vanzare  care ii manipuleaza pe clienti, le spala creierul si ca doar in felul acesta produsele lor se pot vinde.

Ai fi uimit sa afli, ca de fapt, înca din America anilor ’30 un pshiholog austriac, Ernest Dichter, a intuit cum să exploateze slăbiciunile consumatorului, introducand tehnici de vanzare? SecretSellingTechnique El a considerat că deciziile de a cumpăra sunt dictate de emoţii, de capricii şi temeri pe care nu le conștientizăm, şi deseori au puţin de-a face cu produsul în sine.

Antrenat ca un psihanalist, Dichter a văzut motivaţia umană ca un “iceberg”, cu două-treimi ascunse chiar vederii celui care ia decizia. Dichter le-a promis retailerilor o modalitate de a influența creierul consumatorilor. Așa a apărut marketingul strategic, o adevărată mină de aur pentru furnizorii de bunuri și servicii.

Între ani ’30 şi ’60, Dichter a schimbat soarta unor companii precum Procter & Gamble, Exxon, Chrysler, General Mills şi DuPont. Intuiţia sa a schimbat modul in care sute de produse au fost vândute, de la autoturisme până la prăjituri. El a impus ca tehnică de cercetare focus grupul, a înţeles puterea de persuasiune a marturiilor şi a câştigat comisioane uluitoare pentru teoriile sale. Până la sfârşitul anilor 1950 acesta și-a câștigat o reputație de ”Freud al marketingului”.

Potrivit acestuia, oamenii nu cumpără anumite produse numai pentru calitățile lor, ci și pentru ceea ce întruchipează ele. Posesiunile noastre sunt extensii ale personalităţii, care servesc ca un “fel de oglindă care reflectă imaginea noastră”. Printre primele produse pe care Dichter le-a promovat a fost săpunul Ivory. Sloganurile alese au fost:”Fii inteligent şi obţine un nou început cu săpunul Ivory” si “Spălaţi-vă de necazuri”

De fapt, tot ce se vinde in jurul nostru, se vinde prin tehnici de vanzare, fie ca e vorba de produse sau servicii. Poate ai observat si tu, ca vanzatoarea de la taraba din piata sau de la chioscul din colt, a inceput sa se uite in ochii tai si sa-ti zambeasca atunci cand vorbeste cu tine. La fel cosmeticiana, sau coafeza, etc.

Tehnicile de vanzare sunt „normale” si utile, in supermarketuri, la teleshopping, chiar si in cazul in care vinzi ceva in care nu crezi cu adevarat.

In MLM, cei care reusesc, sunt cei care incep sa creada in produse, pentru ca le folosesc si sunt multumiti de ele, apoi  le recomanda si altora. Atunci cand crezi in ceea ce recomanzi si vinzi, lucrul acesta se simte, oamenii reactioneaza altfel si vanzarile  au  loc si ele.

Culmea este ca cei care iti dau sfaturi sau combat  MLM-ul pe diverse cai media, sunt cei care  NU cunosc cu adevarat sistemul din interior,  sunt cei care n-au avut nici un fel de realizari in domeniu. Cum poti sa combati ceva fara a fi cu adevarat in cunostinta de cauza? Doar din afara si din auzite, fara sa fi experimentat singur  acel lucru?

Dupa 17 ani de activitate continua in acelasi MLM si dupa ce am accesat nivel de performanta, dupa nivel de performanta, pot sa afirm ca MLM-ul functioneaza. Da, functioneaza, cand lucrezi intr-o companie serioasa, cu un sistem de promovare si de plati corect  si serios si cand esti o persoana serioasa, constiincioasa si care isi asuma responsabilitatea propriilor actiuni.

De fapt imaginea despre sistemul MLM, ca el functioneaza sau nu, este in functie si de oameni. Si nu e corect sa denigrezi un sistem judecandu-l in functie de unii oameni pe care ii cunosti, din acest sistem. Imagineaza-ti cum ar fi sa judeci o scoala mare din oras, cu zeci de profesori, dupa 2-3 profesori, sau 2-3 elevi care nu fac „cinste” scolii. La fel o facultate, un spital, sau orice institutie mare. Vorba aceea, „fiecare padure, are uscaturile ei”.

De asemenea, imaginea MLM, mai este influentata de unele sisteme false sau pe jumatate false,  asa-zis MLM. In acestea, fie ca este vorba doar de recrutari de persoane prin platirea unor sume mari de bani la intrarea in sistem, fara sa existe vanzarea efectiva a unor produse, fie succesul este conditionat de asa-zise investitii in afacere. Mai concret, esti pus sa-ti cumperi pozitii, sa faci cumparaturi in avans, sa cumperi cantitati enorme de produse, pentru a deveni manager, fondator, etc.

Poate de aceea exista persoane din MLM, care pun „presiune” pe clienti. Au investit multi bani in cumpararea produselor si sunt nevoite acum sa le vanda, ca sa „scape” de ele! Sau sunt nevoite sa-si recupereze banii, aducand alte persoane care sa se inscrie in sistem.

Exista si MLM-uri care se lauda cu faptul ca la ei, nu esti nevoit sa vinzi. Dar daca marketing inseamna tocmai arta si stinta de a vinde, ce fel de Multi Level Marketing este acela?

Exista atatia absolventi ai unor Facultati de Marketing, care nu au ce sa faca, pentru ca nu-i angajeaza nimeni, atunci de ce sa nu faca Marketing in propria afacere?

Propria afacere MLM! Sa aplice arta si stiinta de a vinde pentru produsele dintr-un anumit MLM.

Avantajele? In primul rand nu ai nevoie de investitii mari, asa cum se intampla in afacerile clasice.

Un alt avantaj extraordinar este ca multe dintre activitatile unei firme clasice, sunt preluate de firma MLM cu care colaborezi. In acest fel, ai timp sa te dezvolti, sa inveti, sa evoluezi, toate la costuri foarte avantajoase.Network-marketing Vrei sa arati ca poti? Vrei mai mult de la viata?  Vrei sa fii propriul tau sef?

Cauta un sistem MLM si analizeaza-i cu atentie oferta. Foloseste-te de informatii pertinente, de la specialisti in domeniu, dar si de feeling-ul tau, de intuitie. Pe mine m-a ajutat foarte mult intuitia in urma cu 17 ani cand am ales CaliVita.

Daca gasesti un MLM mai bun decat cel prezentat pe www.caligali.ro  foarte bine!

Insa daca preferi ca in timp ce iti creste afacerea, sa ai grija si de sanatatea ta si a celor dragi tie, si sa te bucuri de o viata buna si frumoasa, DE CALITATE, iti recomand CaliVita. Cu siguranta vei gasi pe cineva doritor sa te ajute si sa-ti indrume pasii.

Daca ne alegi pe noi, cei din Comunitatea celor care vor mai mult de la Viata”, da-ne pur si simplu un semn. Contacteaza-ma pe FaceBook, Alexandrina Galiceanu sau pe e-mail caligaliro@yahoo.com

Te invit sa crestem si sa evoluam impreuna!

Te imbratisez cu drag,

Didi Galiceanu