NIMENI NU TI-A SPUS CA PROBLEMA TA NU ESTE COLESTEROLUL MARIT. IATA CARE ESTE ADEVARATUL VINOVAT!!!

Hai Sa intelegem colesterolul!

Colesterolul este o substanta care arata ca ceara topita insolubila in apa. Corpul nostru o produce usor si suficient pentru nevoile lui. Este un tip de substanta grasa (lipid) care se gaseste in interiorul tesuturilor corpului nostru si a plasmei sanguine.

 

Pentru a circula prin sange, colesterolul este acoperit de o proteina numita lipoproteina.

Lipoproteinele cu densitatea mai mare se numesc HDL (lipoproteine cu densitatea mare) si sunt “bune”, iar lipo-proteinele cu densitatea mai mica se numesc LDL (lipoproteine cu densitatea mica) sau “rele”.

Insa, LDL-ul nu este chiar colesterolul “rau”, asa cum are el reputatia.

“LDL-ul original” din corpul nostru este bun si necesar pentru construirea membranei celulare, a altor parti ale celulelor si a diversilor hormoni esentiali. Acest colesterol se asigura ca bebelusii au la nastere exact cinci degete la fiecare mana!

Tine minte: Problema incepe cand radicalii liberi intra in corpul nostru pentru a oxida acest LDL, transformandu-l in “rau”.                                                                          Colesterolul ridicat NU este responsabil pentru bolile inimii. Inflamatiile (oxidarile) din sange sunt vinovate. Cercetarile au descoperit ca jumatate din pacientii cu probleme cardiace au avut un nivel normal de colesterol atunci cand au avut un atac. Inflamatiile si alti factori contribuie la cresterea placii arteriale si intarirea arterelor, care duc la atacuri de cord, accidente vasculare cerebrale si anevrisme.                                   Vestea buna este ca oamenii care consuma constant si in cantitati ridicate antioxidanti pot sa mentina o stare sanatoasa a costerolului, deoarece antioxidantii ajuta la neutralizare radicalilor liberi, impiedicandu-i din a distruge tesuturile.                            Exista doua mituri legate de colesterol.                                                                       Primul mit: Ouale cresc nivelul de colesterol din sange. A fost facut un studiu pe un grup de oameni sanatosi cu un nivel normal de colesterol. Fiecare a primit cate doua oua zilnic ca parte din dieta lor normala, timp de opt saptamani.                                    La sfarsitul studiului, rezultatele au arata ca niciunul dintre ei nu a avut nivelul de colesterol din sange ridicat.                                                                                             Al doile mit: Daca ai colesterolul scazut este bine.                                                   Studii din Japonia au aratat ca in timp ce nivelul crescut de colesterol duce la boli ale inimii, nivelul scazut de colesterol contribuie de fapt la accidente vasculare cerebrale. De asemenea s-a descoperit ca atunci cand nivelul de colsterol scade, rata depresiei, sinuciderii si violentei creste!

Simptomele inflamarii colesterolului

Aceasta stare este de obicei tacuta si ataca in liniste cand este deja prea tarziu. Cei care sufera de asa ceva nu vor stii ca au colesterolul la un nivel nesanatos, decat daca vor face teste de sange. Placa care creste in artere, cauzata de inflamatiile colesterolul din sange o sa duca la intarirea arterelor.                                                                     Alte stari legate de asta, sunt angina, diabetul, tensiunea arterial crescuta si infarctul miocardic.

Cauzele colesterolului inflamat

Multi oameni nu inteleg in continuare ca aceasta stare este cu adevarat o inflamatie a sangelui, in care colesterolul din sange este oxidat de catre redicalii liberi, fumat sau consumul excesiv de acizi grasi trans sau trigliceride.

Radicalii liberi sunt principalii vinovati pentru oxidarea colesterolului,  inflamandu-l. Ei nu pot fi evitati deoarece ei se gasesc in mediul inconjurator, in specia in mediul urban.

Radicalii liberi se formeaza usor, zilnic, prin stres, munca peste program si oboseala, expunerea la soare in exces, apa sau aerul poluate, antibiotice, medicamente, hormonii de crestere din produsele animale, pesticide, ierbicide si multe altele.

Nu numai expunerea la aceste elemente nocive cauzeaza daune corpului, dar si lipsa de consum a anti-oxidantilor atat de necesari, joaca de asemenea un rol important.

 

Sugestii de dieta si stil de viata

O nutritie inteleapta este cel mai bun mod pentru a-ti mentine colesterolul la un nivel sanatos. Asta inseamna sa iti schimbi stilul de viata, sa stii ce alimente sa eviti si ce anume sa faci mai des.                                                                                                 Pentru inceput, fa mai multe exercitii pentru a mai pierde din greutate (dar ai grija, exercitiile stresanta in exces, contribuie de asemenea la oxidarea colesterolului tau din sange).                                                                                                                 Limiteaza consumul de grasimi nepotrivite, precum uleiul vegetal sau produsele lactate. In schimb, mananca mai multe grasimi care ajuta, precum uleiul presat la rece din semintele de in (nu este pentru gatit), ulei de masline, de cocos si seminte de susan, doar ca sa numim cateva.                                                                                             Stai departe de prajeli din cauza acizilor grasi trans care grabesc oxidarea colesterolului sanatos. “Devoreaza” fructe si legume nu numai pentru fibre, dar pentru ca sunt pline de antioxidanti si nutrienti care ajuta la neutralizarea radicalilor liberi.                               De asemenea creste consumul de acizi grasi de tip omega-3 care pot fi gasiti in uleiul de in, somon, ton, macrou, hering, etc. Acizii grasi de tip omega-3 sunt unii dintre cei mai buni in alimente pentru ca ajuta la reducerea oxidarii colesterolului si a inflamatiilor.                                                                                                                       Include in dieta ta vitamin B12 care poate fi gasita in verdeturi, germeni, fasole, iaurtul degresat, miel, ficatul de curcan si majoritatea pestilor.                                                     Vitamina E ajuta la imbunatatirea circulatiei, iar vitamin C ajuta in lupta impotriva cancerigenilor (radicalii liberi). Alimentele care sunt bogate in antioxidanti ajuta la prevenirea oxidarii colesterolului.                                                                                  Alte alimente pe care sa incluzi in dieta ta: banane, avocado, prune uscate, stafide, ciuperci, afine, mure, linte, drojdie de bere, alge, arahide, ceapa, vinete, seminte de susan, etc.                                                                                                                         In sfarsit, renunta la fumat. Trebuie sa spunem mai mult?

Alimente cu efect terapeutic recomandate pentru un colesterol mai bun

Daca esti expus prea des la radicalii liberi, creste nivelul de antioxidanti care pot fi gasiti intr-o diversitate de fructe si legume. Cand nu faceti sucuri, mancati-le intregi. Straduiti-va sa includeti toate aceste fructe sugerate in cel putin jumatate din alimentatia zilnica, cu cat mai proaspete posibil.                                                                                                Alimente sugerate:

  • Morcovi
  • Mere
  • Telina
  • Napi
  • Broccoli
  • Spanac
  • Castravete
  • Coacaze
  • Merisoare
  • Zmeura
  • Capsuni
  • Rodii
  • Struguri
  • Grapefruit
  • Gogosari
  • Lamai

Sunt atat de multe fructe si legume care sunt pline de antioxidanti. O sa le recunosti dupa culorile lor stralucitoare si inchise. Nu toate se afla in lista de mai sus, dar cele mai bogate sunte fructele de padure. Urmatoarele sunt niste sugestii de alimente pline de antioxidanti. De asemenea adauga doi sau trei catei de usturoi la fiecare reteta, acolo unde este posibil. De fapt aproape toate fructele si legumele sunt adecvate pentru scaderea sau reducerea riscului de oxidare al colesterolului. Mergi spre produse colorate galben-portocaliu-rosu si nu o sa gresesti.

Cateva combinatii sugerate (masurate pentru o singura portie)

  • 2 mere + 6-8 tulpini de telina + 1 castravete
  • 2 morcovi + 2 mere + 8-10 frunze de kale + o felie de lamaie
  • 1 grapefruit + 2 tulpini de telina + ¼ lamaie si 1-2 cm de ghimbir
  • 2 mere + 6 tulpini de telina + 3 ardei + 1 felie de lamaie (cu coaja)
  • 2 mere + o mana de spanac + 1 fenicul +  o cupa broccoli + 1 felie de lamaie (cu coaja)
  • 1 cupa din fiecare: coacaze + afine + zmeura + capsuni + jumatate de castravete

 

Sursa: http://juicing-for-health.com/foods-that-lower-cholesterol 

 

 

 

 

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •